Jarenlang werd er al samengewerkt tussen de scheidsrechters van DHV en Dynamiek -> voor uitwisseling van scheidsrechters mocht er bij 1 van de verenigingen geen scheidsrechter voor een wedstrijd beschikbaar zijn.

Sinds 2021 zijn we ook gaan kijken of we elkaar kunnen helpen in de opleiding van nieuwe scheidsrechters, Karin (Dynamiek), Desirée (DHV) en Sietske (DHV) staan hierover samen in contact met elkaar. Er wordt gekeken waar kan wie toezicht houden op de in opleiding zijnde scheidsrechter.

Momenteel wordt binnen DHV 1 nieuwe scheidsrechter opgeleid met haar praktijkbegeleider Monique aan de zijlijn. Binnen Dynamiek zijn er meerdere personen in opleiding en Karin is daar de praktijkbegeleider. Omdat het niet altijd mogelijk is dat Karin of Monique bij de wedstrijden aanwezig kan zijn, hebben Sietske en Desirée zich hier beschikbaar gesteld om toezicht te houden en hun feedback met de in opleiding zijnde scheidsrechters te bespreken. Vervolgens wordt er een terugkoppeling gedaan naar de betreffende praktijkbegeleider van de in opleiding zijnde scheidsrechter.

Het 1e succes van deze samenwerking vond vorig jaar voorjaar plaats: Naomi (DHV) behaalde haar scheidsrechters diploma en zondag 4 december hebben Lynn (Dynamiek) en Britt (Dynamiek) hun diploma’s gehaald als koppel scheidsrechter.

Bij deze natuurlijk ook een oproep: ben je ouder dan 16 jaar of ben je een ouder van één van de leden en zou je graag scheidsrechter willen worden? Stuur dan een email aan: info@hvdynamiek.nl en er wordt zo gauw mogelijk contact met je opgenomen.