Op de algemene ledenvergadering 29 maart jl. is Leonie Kamphuis benoemd tot Erelid van handbalvereniging Dynamiek. Leonie heeft bijna 25 jaar deel uitgemaakt van het bestuur. In 1989 is ze in het bestuur begonnen als secretaris. “Dat ging nog heel ouderwets met de typemachine” verteld het scheidend bestuurslid. Leonie werd tijdens de ALV geroemd om haar inzet, kennis en enorme betrokkenheid bij de vereniging.

Het nieuwbakken Erelid was niet alleen bestuurslid, ze deed ook de ledenadministratie, scheidsrechteren, zaaldienst, zaalindeling. Kortom een veelzijdige duizendpoot, waar Dynamiek trots op is en voorzitter Karin Spoelder haar dus heeft geëerd met het Erelidmaatschap.

Leonie heeft het secretariaat bijna 10 jaar gedaan. Na een kleine pauze trad ze later weer aan als wedstrijdsecretaris. “ Leonie is het derde Erelid. Oprichtster Ciska Freriksen en wijlen Ben Freriksen gingen Kamphuis voor.

In 1981 begon Leonie bij de pupillen te handballen. Ze doorliep de hele jeugdafdeling en al gauw waren haar keeperskunsten bekend en werd ze doelvrouw. Ze keepte dan soms meerdere wedstrijden in een weekend. Het hoogtepunt is het kampioenschap met Dames 1 in de jaren ’90.

Keeper Leonie Kamphuis geheel links staand

Leonie stopt in het bestuur, maar blijft nog actief bij de groeiende vereniging. Zo blijft ze nog fluiten bij wedstrijden. Het nieuwe offensieve handbal vindt ze mooi, “maar ook wennen, vooral lastig fluiten.”

Tijdens de vergadering werd ook afscheid genomen van Wendy Nijmeijer. Zij heeft het penningmeesterschap vervuld, dat vorig jaar al is overgedragen aan Irene Mensink. Het afgelopen jaar heeft ze de nieuwe penningmeester ingewerkt en de taak van notulist vervuld.

Wendy Nijmeijer (links) ontvangt de bloemen van voorzitter Spoelder

Op de ledenvergadering werd het afgelopen jaar beschreven als een jaar waar grote stappen zijn gemaakt. Zo is de vereniging flink groeiend, onlangs is nog het 80e lid verwelkomt en de verwachting is dat in 2017 het 100e lid bijgeschreven wordt. Er zijn afgelopen jaar eigen jeugdscheidsrechters opgeleid, er is een een technische commissie in het leven geroepen en zijn er tal van activiteiten voor de leden georganiseerd.